ÄNTLIGEN!
Nu blir det enklare att betala din kontofaktura!

Nu kan du som är kontokund hos oss äntligen få din kontofaktura digitalt istället för via brev! Det betyder en snabbare och säkrare leverans av din faktura, och att du själv kan välja vilket sätt att betala som passar dig bäst. Det är nu upp till dig att bestämma hur du vill ta emot din kontofaktura framöver.
 

Gör ditt val - hur vill du få din kontofaktura?

 E-faktura (internetbank)

Om du väljer e-faktura anmäler du det via din internetbank. Hos de flesta internetbanker kommer det upp ett meddelande om att du kan välja e-faktura, sök på "KLINGEL" och välj ”KLINGEL SVERIGE”. Observera att du kan komma att få en sista kontofaktura via din gamla distributionskanal (Kivra/e-post/brev) innan systemet har uppdaterats.

 

Kivra

Om du har den digitala brevlådan Kivra kommer du per automatik att få din kontofaktura dit, så länge du inte har anmält dig för e-faktura. Vill du börja använda Kivra? Du kan registrera dig på två olika sätt:
•    Via dator eller surfplatta, gå in på www.kivra.com för att registrera dig.
•    Via smartphone  genom att ladda ner Kivras app.

Tänk på att du måste ha ett Bank ID/mobilt Bank ID för att kunna använda Kivra. Om du inte vill ha din kontofaktura via Kivra, behöver du själv ändra detta i Kivras inställningar. Läs mer på www.kivra.com.
 

E-post

Som standard kommer alla våra kunder som har en e-postadress registrerad hos oss få sin kontofaktura via e-post. Har du vår e-faktura eller är Kivraanvändare gäller det såklart inte dig. Tänk på att om det är första gången du får e-post från oss, kan kontofakturan hamna i din skräppostmapp så glöm inte att kika där ifall du saknar din faktura.

Om du idag får din kontofaktura via brev och hellre vill få din via e-post, behöver du bara kontakta vår kundservice så att vi kan registrera din e-postadress i våra system. Det gör du via info@klingel.se eller 0774-44 44 00.
 

Brev/pappersfaktura

Har du en e-postadress registrerad hos oss, men önskar fortsatt att få din kontofaktura via brev? Det går såklart bra. Du behöver då kontakta vår kundservice via info@klingel.se eller 0774-44 44 00 så att vi kan ordna det för dig.
 

Om jag har betalsätt Faktura och inte Konto, kan jag också få min faktura digitalt istället för i pappersform i mitt paket?

Nej, tyvärr. Med betalsätt Faktura läggs fakturan alltid med i ditt paket tillsammans varorna av vår lagerpersonal och vi har än så länge inte möjlighet att skicka den digitalt. Ovan digitala fakturatjänster gäller endast månadsfakturan för betalsätt Konto samt om du råkar får en påminnelsefaktura.


Vill du veta mer? All information om våra olika betalsätt hittar du genom att klicka här.