Information om Corona (Covid-19)

I ett läge som detta är det naturligt att många känner sig oroliga och frågor kommer upp. Vi vill passa på att svara på några vanliga frågor som vi har fått de senaste veckorna.


Kommer jag fortfarande få min leverans?
Absolut, vi har ett eget stort och fint logistikcentrum som står redo att ta hand om din beställning. Varuleveransen från centrallagret fungerar ostört och vi ser inga större förseningar i leveranserna till våra kunder.


Kan man smittas av covid-19 via paketleveranser?
Enligt information från Världshälsoorganisationen WHO och svenska folkhälsomyndigheten anses risken att smittas via brev och paketleveranser som väldigt låg. Folkhälsomyndigheten skriver på sin hemsida att ”Kunskap från liknande tidigare utbrott visar att denna typ av virus smittar från sjuka människor och inte genom paket och postförsändelser” och WHO skriver att ”Från tidigare analyser vet vi att coronavirus inte överlever länge på föremål som brev och paket”. Det beror på att coronaviruset smittar genom droppsmitta och att dropparna torkar snabbt. Därigenom oskadliggörs viruset på ytor. Det gäller speciellt absorberande ytor som papper och kartong. Detta gäller därför såklart även våra kataloger.


Jag försöker undvika all form av personlig kontakt, kan jag ändå få min leverans?
Om du vill undvika att hämta ditt paket på ditt utlämningsställe kan vi i dagsläget tipsa dig om att be en nära bekant eller anhörig att hämta ut ditt paket med hjälp av din legitimation eller körkort. Har du Postnords app och BankID på din telefon kan du även vidarebefordra paketavin till en vän som sedan kan hämta ut ditt paket utan din legitimation. Har du frågor om hur du gör detta kan du kontakta vår kundservice via info@klingel.se eller 0774-44 44 00.


Våra åtgärder/vårt löfte
Klingel tar naturligtvis ansvar för att så många som möjligt av våra medarbetare arbetar hemifrån. Tjänsteresor, evenemang och externa möten är uppskjutna eller inställda. De medarbetare som packar beställningar följer våra strikta hygienregler. Dessa regler ses över dagligen och uppdateras vid behov. Vi är måna om att du ska kunna shoppa som vanligt och du kan tryggt beställa i vår webbshop eller från vår katalog.


Jag kan inte betala via internet och har ingen möjlighet att ta mig ut till mitt bankkontor.
Ingen fara, vi hittar en lösning tillsammans! Kontakta oss via info@klingel.se eller 0774-44 44 00 så hjälper vi dig vidare.


För nya beställningar kan du även välja att betala med postförskott, kort eller Paypal, då är allt färdigbetalat när du hämtat din beställning och du slipper besöka ditt bankkontor.


Vad händer om jag inte hinner returnera mitt paket i tid?
Vi har full förståelse för att det kan vara svårt att returnera paket i tid just nu. Ta det lugnt – hör bara av dig till vår kundservice på info@klingel.se eller 0774-44 44 00, så hjälper vi dig att förlänga returtiden om du har svårt att returnera i tid.


Och glöm inte …
Vi på Klingel finns med dig precis som vanligt, och vi är så tacksamma för att ha just dig som kund hos oss! Vår webbshop är öppen dygnet runt, vi levererar ditt paket inom den vanliga leveranstiden och vi svarar på dina frågor via telefon och e-post – precis som vanligt!
Ta hand om dig!