I ett läge som detta är det naturligt att många känner sig oroliga och frågor kommer upp. Vi vill passa på att svara på några vanliga frågor som vi har fått de senaste veckorna.
Enligt information från Världshälsoorganisationen WHO och svenska folkhälsomyndigheten anses risken att smittas via brev och paketleveranser som väldigt låg. Folkhälsomyndigheten skriver på sin hemsida att ”Kunskap från liknande tidigare utbrott visar att denna typ av virus smittar från sjuka människor och inte genom paket och postförsändelser” och WHO skriver att ”Från tidigare analyser vet vi att coronavirus inte överlever länge på föremål som brev och paket”. Det beror på att coronaviruset smittar genom droppsmitta och att dropparna torkar snabbt. Därigenom oskadliggörs viruset på ytor. Det gäller speciellt absorberande ytor som papper och kartong. Detta gäller därför såklart även våra kataloger.
Vi erbjuder hemleverans för 49 kr (utöver den vanliga fraktkostnaden på 55 kr). Du väljer själv alternativet "Hemleverans" i sista steget i kassan innan du slutför ditt köp. Du blir aviserad via sms eller e-post när leveransen av ditt paket närmar sig och får då möjlighet att välja önskad leveransdag och -tid samt om paketet skall lämnas utanför din dörr ifall du inte är hemma eller om du vill ha en kontaktfri leverans. Tänk därför på att kontrollera dina kontaktuppgifter innan du slutför ditt köp. Beställer du via telefon eller skriftlig ordersedel uppger du bara för vår kundservice att du önskar få paketet levererat hem till dig. Mer information om hemleverans.
Om du vill undvika att hämta ditt paket själv på ditt utlämningsställe kan vi tipsa dig om att be en nära bekant eller anhörig att hämta ut ditt paket med hjälp av din legitimation eller körkort. Har du Postnords app och BankID på din telefon kan du även vidarebefordra paketavin till en vän som sedan kan hämta ut ditt paket utan din legitimation. Har du frågor om hur du gör detta kan du kontakta vår kundservice via info@klingel.se eller 0774-44 44 00.
Klingel tar naturligtvis ansvar för att så många som möjligt av våra medarbetare arbetar hemifrån. Tjänsteresor, evenemang och externa möten är uppskjutna eller inställda. De medarbetare som packar beställningar följer våra strikta hygienregler. Dessa regler ses över dagligen och uppdateras vid behov. Vi är måna om att du ska kunna shoppa som vanligt och du kan tryggt beställa i vår webbshop eller från vår katalog.
Vi på Klingel finns med dig precis som vanligt, och vi är så tacksamma för att ha just dig som kund hos oss! Vår webbshop är öppen dygnet runt, vi levererar ditt paket inom den vanliga leveranstiden och vi svarar på dina frågor via telefon och e-post – precis som vanligt! Ta hand om dig!