Du har fem betalsätt att välja mellan vid köp hos oss, vänligen se nedan för ytterligare information.
Väljer du faktura som betalsätt ligger alltid fakturan med inuti ditt paket. Vill du få din faktura digitalt hänvisar vi till att istället välja betalsätt Konto, se nedan.
Med betalsätt Faktura betalar du inom 14 dagar (från fakturadatum). En faktureringsavgift om 19,- tillkommer. Du betalar bara för de varor du behåller. Vid retur drar du själv av varuvärdet för de returnerade varorna från fakturans saldo. Om fakturan inte betalas i tid debiteras en påminnelseavgift (f.n. 60,-) och du kommer att få ett erbjudande om att delbetala vi vårt betalsätt Konto. Fullständiga villkor för faktura
Vi skickar din kontofaktura som standard via Kivra/e-post, du kan även välja att få den som e-faktura eller brev. Läs mer om hur du gör ditt val nedan.
Genom att välja betalsätt Konto kan du dela upp betalningen i upp till 36 månader. Effektiv årsränta är för närvarande 29 % och nominell årsränta uppgår till 25,3 %. I samband med ditt första kontoköp skickar vi dig de fullständiga avtalsvillkoren. Du kan utnyttja två betalningsfria månader per år, kontakta kundservice för detta. Ingen av de fyra första månaderna kan vara betalningsfri och du måste göra inbetalningar minst fyra månader i rad innan en ny betalningsfri månad kan utnyttjas. Räntan för den betalningsfria månaden läggs till skulden och utnyttjandet av betalningsfri månad förlänger återbetalningstiden. Månadsbeloppet blir högre ju större skuld som finns på kontot. Fullständiga villkor för konto.
För att underlätta jämförelser har kontohavaren rätt att innan ett kreditavtal ingås få centrala uppgifter om krediten på blanketten Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
För att välja e-faktura anmäler du det själv via din internetbank. Hos de flesta internetbanker kommer det upp ett meddelande om att du kan välja e-faktura, sök på "KLINGEL" och välj ”KLINGEL SVERIGE”. Observera att du kan komma att få en sista kontofaktura via din gamla distributionskanal (Kivra/e-post/brev) innan systemet har uppdaterats.
Om du har den digitala brevlådan Kivra kommer du per automatik att få din kontofaktura dit, så länge du inte har anmält dig för e-faktura. Vill du börja använda Kivra? Du kan registrera dig på två olika sätt:
Tänk på att du måste ha ett bank ID/mobilt bank ID för att kunna använda Kivra. Om du inte vill ha din kontofaktura via Kivra, behöver du själv ändra detta i Kivras inställningar. Läs mer på www.kivra.se .
Som standard får alla våra kunder som har en epostadress registrerad hos oss sin kontofaktura via e-post. Har du vår e-faktura eller är Kivraanvändare gäller det såklart inte dig.
Tänk på att om det är första gången du får e-post från oss, kan kontofakturan hamna i din skräppostmapp. Om du idag får din kontofaktura via brev och hellre vill få din via e-post, behöver du bara kontakta vår kundservice så att vi kan registrera din e-postadress i våra system. Det gör du via info@klingel.se eller 010 884 85 26.
Har du en e-postadress registrerad hos oss, men önskar få din kontofaktura via brev? Det går såklart bra. Du behöver då kontakta vår kundservice via info@klingel.se eller 010 884 85 26 så att vi kan ordna det för dig.
Med betalsätt postförskott betalar du när du hämtar ut ditt paket. En postförskottsavgift om 50 kr tillkommer till din order.
När du väljer betalsätt Kort betalar du med ditt betalkort direkt i kassan på www.klingel.se. Vi accepterar Visa och Mastercard som utställts i de nordiska länderna. Vid en eventuell retur sker återbetalning till det betalkort du använt vid din betalning. Vi krypterar alltid ditt kortnummer vilket gör ditt köp säkert. Om du vill veta mer om säkerheten kring kortbetalning kan du läsa mer om krypteringen här .
Du betalar direkt via ditt PayPal-konto i webbshoppen. Har du inget PayPal-konto måste du först registrera dig hos PayPal.
Vänligen notera att alternativet kortbetalning och PayPal endast kan väljas vid köp i vår webbshop. För beställningar via telefon eller per post hänvisar vi till något av våra övriga betalningsalternativ.
Betalningsansvar åligger den som ansökt om och beviljas konto/fakturaköp. Om betalning inte sker i rätt tid är hela skulden förfallen till betalning, om förfallet belopp uppgår till mer än en tiondedel av skulden. Du debiteras en påminnelseavgift (60,-) för varje betalningspåminnelse. Skulle du få en påminnelsefaktura så skickar vi den som standard via Kivra, du kan även välja att få den som e-faktura eller brev (information om hur du väljer detta finner du längre upp på sidan under rubriken Konto). Vid för sen eller utebliven betalning påförs fordringsbelopp. Kostnader för eventuella inkassoåtgärder debiteras enligt gällande lag och upplupen ränta/avgift kapitaliseras. Klingel har rätt att överlåta och/eller pantsätta kontofordran till annan kreditgivare. Har du ett avslutat inkassoärende hos Klingel där inkassofordran är betald, förbehåller sig Klingel rätten att kunna ändra ditt önskade betalsätt till postförskott. Du kan även välja att betala med kreditkort eller Paypal i webbshoppen. Om inkassoärendet är avslutat och inkassofordran ej är betald (då skulden är avskriven av Klingel) kan du endast handla hos oss mot kreditkort, Paypal eller postförskott.
I samband med din ansökan om betalning genom faktura eller konto hos oss använder vi ditt personnummer för att kontrollera din kreditstatus och din adress. Vid beställning till annan adress än folkbokföringsadressen förbehåller Klingel sig rätten att ändra betalsätt till postförskott. Vid order överstigande din tidigare beviljade limit kan en högre köpgräns beviljas. Sedvanlig kreditprövning görs, och detta genererar en omfrågekopia. Detta brev kommer att skickas till dig från det kreditupplysningsföretag som vi samarbetar med. Att en kreditupplysning inhämtas visas endast för den som beställt upplysningen och för den som är omfrågad. Skulle kredit inte beviljas, förbehåller vi oss rätten att ändra betalsätt till postförskott. Klingel förbehåller sig rätten att neka beställningen i sin helhet vid misstanke om bedrägeri.