• Brett sortiment
  • Storlek 34–62
  • Personlig service
Denna butik stängs permanent. 😢Läs mer
Denna butik stängs permanent. 😢Läs mer

Vanliga frågor

Hur vet jag att ni har tagit emot min beställning i webbshoppen?

När du avslutat din beställning i webbshoppen skickar vi en beställningsbekräftelse till den e-postadress du har angivit. Där kan du kontrollera att vi fått in rätt uppgifter och att din beställning stämmer. Om du efter flera timmar fortfarande inte har fått någon beställningsbekräftelse ber vi dig att dubbelkolla din e-postklients skräpfilter. Det kan nämligen hända att e-postmeddelanden från okända adresser hamnar direkt i skräpkorgen. Hittar du fortfarande ingen bekräftelse från oss ber vi dig i stället att kontakta kundservice via e-post eller telefon.

Våra kontaktuppgifter och aktuella öppettider hittar du under Kontakt.

Du som har ett Mina sidor-konto kan också logga in där och kontrollera att uppgifterna från beställningen har registrerats.

Hur registrerar jag mig för Mina sidor?

Om din mejladress redan finns registrerad i våra system, t.ex. om du har angett den i samband med en beställning över telefon, per post eller från en beställning som gäst i vår webbshop, behöver du endast aktivera ditt konto för att få tillgång till ett Mina sidor-konto.

Har du inte registrerat någon mejladress hos oss sedan tidigare kan du välja att registrera ett Mina sidor-konto i samband med din första beställning i webbshoppen. När du är i kassan anger du din mejladress och klickar på Skapa konto. Fyll sedan in övriga uppgifter som kontaktinformation och lösenord och klicka på Fortsätt. Ditt konto är registrerat så fort du har slutfört din påbörjade beställning. Du kan använda ditt Mina sidor-konto direkt.

Fördelar med ett Mina sidor-konto

Skapa ett Mina sidor-konto där du kan hantera din personliga information och få tillgång till många praktiska funktioner:

Översikt över dina beställningar
Här hittar du information om dina beställningar, t.ex. vilka artiklar du beställt och vad de kostar, betalsätt, leveransadress samt beställningsstatus. Här finns även en länk där du kan följa dina beställningar och eventuella returer (av leveranstekniska skäl är det inte alltid möjligt att följa beställningar). Du kan även avboka hela beställningen innan vi börjat packa den.

Kontoinformation
Du får en bra överblick över ditt kundkonto. Här finns en detaljerad översikt över ditt aktuella saldo och alla dina kontohändelser (genomförda betalningar, krediteringar och returer). Du slipper riskera att missa någon inbetalning, eftersom du direkt ser när den förfaller. Här står det även vilket bankkonto du använder.

Fakturor
Du kan ladda ner dina fakturor i pdf-format.

Adress
Du kan kontrollera och ändra din fakturaadress.

Kontaktuppgifter
Förutom dina personliga uppgifter ser du även ditt kundnummer och du kan ändra lösenordet för ditt Mina sidor-konto.

Katalogutskick
Du kan själv fylla i vilka kataloger du vill ha av oss

Kan jag lägga till, ändra eller ta bort en artikel på min bekräftade order?

Det är dessvärre inte möjligt att lägga till eller ändra på artiklar i en redan bekräftad order. Så länge vi inte har börjat packa dina varor kan du ta bort en eller flera artiklar via Mina sidor under "Mina beställningar".

Erbjuder ni hemleverans?

Vi erbjuder hemleverans för 49 kr (utöver den vanliga fraktkostnaden på 55 kr). Du väljer själv alternativet "Hemleverans" i sista steget i kassan innan du slutför ditt köp. Du blir aviserad via sms eller e-post när leveransen av ditt paket närmar sig och får då möjlighet att välja önskad leveransdag och -tid samt om paketet skall lämnas utanför din dörr ifall du inte är hemma eller om du vill ha en kontaktfri leverans. Tänk därför på att kontrollera dina kontaktuppgifter innan du slutför ditt köp. Beställer du via telefon eller skriftlig ordersedel uppger du bara för vår kundservice att du önskar få paketet levererat hem till dig. Mer information om hemleverans.

Hur beställer jag KLINGEL-katalogen?

Klicka på länken och fyll i dina uppgifter: Beställ katalog Om du vill minska eller stänga av katalogutskicken ber vi dig kontakta vår kundservice.

Kan jag göra en inbetalning utan inbetalningskort?

Ja, det kan du. Du gör din inbetalning till plusgiro 17 73 81-1. I meddelandefältet anger du ditt kundnummer som referens.

Var hittar jag mitt kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer på flera ställen:

  • På ordersedeln
  • På följesedeln i ditt paket
  • På din faktura

Ditt kundnummer/referensnummer består av totalt nio siffror. Ex. 1234567/89

Hur betalar jag min beställning?

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

  • KLiNGEL Konto – Om du vill dela upp betalningen kan du ansöka om KLiNGEL Konto. Den effektiva årsräntan är 29 %. Det belopp du ska betala framgår av kontoutdraget som du får varje månad. Kontoutdraget visar också genomförda köp, betalningar m.m. Du har givetvis rätt att betala hela eller delar av skulden i förtid utan extra kostnad. Inga betalningsavgifter tillkommer.
  • KLiNGEL Faktura – Väljer du Faktura som betalsätt ligger alltid fakturan med inuti ditt paket. Med betalsätt Faktura får du räntefri kredit och du betalar inom 14 dagar (från fakturadatum). En faktureringsavgift om 19,- tillkommer. Du betalar bara för de varor du behåller. Vid retur drar du själv av varuvärdet för de returnerade varorna från fakturans saldo.
  • Postförskott – Med betalsätt postförskott betalar du när du hämtar ut ditt paket. En postförskottsavgift om 50 kr tillkommer till din order.
  • Kortbetalning – Du betalar med ditt betalkort direkt i kassan på www.klingel.se. Vi accepterar Visa och Mastercard som utställts i de nordiska länderna. Vid en eventuell retur sker återbetalning till det betalkort du använt vid din betalning. Vi krypterar alltid ditt kortnummer vilket gör ditt köp säkert. Om du vill veta mer om säkerheten kring kortbetalning kan du läsa mer om krypteringen här.
  • PayPal - Du betalar direkt via ditt PayPal-konto i webbshoppen. Har du inget PayPal-konto måste du först registrera dig hos PayPal.

Vänligen notera att alternativet kortbetalning och PayPal endast kan väljas vid köp i vår webbshop. För beställningar via telefon eller per post hänvisar vi till något av våra övriga betalningsalternativ. För fullständiga kreditvillkor och information om aktuella betalningsavgifter, ber vi dig läsa vår information om Betalning samt våra köpvillkor.

Kan jag nyttja en betalningsfri månad?

Du kan utnyttja två betalningsfria månader per år. Ingen av de fyra första månaderna kan vara betalningsfri och du måste göra minst fyra korrekta månadsinbetalningar i rad innan en ny betalningsfri månad kan utnyttjas. Räntan för den betalningsfria månaden läggs till skulden och utnyttjandet av betalningsfri månad förlänger återbetalningstiden. Kontakta kundservice om du vill utnyttja betalningsfri månad.

Vad är telefonnumret till kundservice?

Våra kontaktuppgifter och aktuella öppettider hittar du under Kontakt.

Hur gör jag för att reklamera en trasig eller felexpedierad vara?

Om en vara du beställt från oss är defekt eller felexpedierad ber vi dig att skicka tillbaka den till oss. Fyll i retursedeln (finns bifogad i ditt paket) med rätt returkod.

  • skadad artikel: kod 31
  • defekt artikel/artikel fungerar inte: kod 33
  • artikel ofullständig: kod 34
  • fel artikel levererad: kod 32

Meddela även kundservice via e-post eller telefon att du vill reklamera varan. info@klingel.se

Våra kontaktuppgifter och aktuella öppettider hittar du under Kontakt.

Om du skall sända varan i retur till oss, använder du den förbetalda returetiketten (ReturnDropOff) som finns bifogad i ditt paket. Saknar du returetiketten så be vår kundservice att skicka dig en ny. Vid defekta och felexpedierade varor står KLINGEL för returkostnaden.

När får jag min leverans?

Den normala leveranstiden för varor som finns i lager är 5-7 arbetsdagar. Om varorna inte finns i lager står den beräknade leveranstiden dels i din orderbekräftelse, samt om varor kommer att levereras i efterhand, står det på din följesedel. När dina varor är packade får du ett spårningslänk via e-post. Följ din leverans genom att klicka på den erhållna länken

Varför fungerar inte min rabattkod?

Om rabattkoden inte visas och beloppet inte dras av på summan i din beställning ber vi dig att kontrollera följande:

  • Du kan bara registrera en rabattkod per beställning.
  • Rabattkoden kan bara användas en gång.
  • Rabattkoden kan vara personlig och den kan då bara lösas in om du är inloggad via Mina sidor.
  • Alla rabattkoder har ett sista giltighetsdatum. Efter det datumet kan rabattkoden inte användas. Information om giltighetstid finner du i anslutning till koden.
  • Minsta beställningssumma är 500 kr efter avdrag av rabatt.

Om rabattkoden ändå inte fungerar ber vi dig att kontakta vår kundservice via e-post eller telefon. E-post: info@klingel.se

Våra kontaktuppgifter och aktuella öppettider hittar du under Kontakt.

Hur gör jag om jag behöver returnera en vara?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit samtliga varor ur en beställning. Ångerrätten gäller inte om plomberingen brutits på badkläder eller underkläder, hygienartiklar, parfymflaskor, kosmetika eller för reparerade/måttbeställda/graverade varor. Gör så här vid retur:

  1. Lägg de varor du vill returnera i originalförpackningen eller motsvarande emballage.
  2. Som en del av vårt hållbarhetsarbete använder vi inte en fraktsedel. Det för att minska mängden papper som används. Vi kan tydligt identifiera din retur utifrån returetiketten.
  3. Sätt på den förbetalda returadresslappen (där Klingel står som mottagare) på paketet. Du debiteras en fast returavgift (fn. 55,-) i efterhand, oavsett paketets storlek och antal artiklar.

Saknar du returadresslapp ber vi dig kontakta kundservice så skickar vi dig en ny. Vill du byta en vara gör du en ny beställning. Spara din följesedel samt returkvitto från utlämningsställe tills returprocessen är avslutad.

Här kan du läsa mer om våra köpvillkor

Hur lång tid tar det för en retur att komma tillbaka till er?

Det kan ta två veckor för en retur att komma tillbaka till vårt lager som ligger i södra Tyskland. Så snart returen är registrerad ser du detta på ditt Mina sidor-konto, du får även en returbekräftelse sänd per post.

Varför fungerar det inte att betala med mitt kort?

Kontrollera så att följande stämmer:

  • Kortets giltighetstid är mer än 60 dagar
  • Kortinnehavaren och beställaren är samma person
  • Att kortet är inte spärrat för onlineköp via banken
  • Om kortet behöver verifieringskod för onlineköp: kontrollera att engångskoden är korrekt ifylld

När får jag tillbaka mina pengar vid en retur/reklamation?

Återbetalning sker så snart som möjligt vid returer och senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om att du vill nyttja ångerrätten. Hur återbetalningen sker beror på vilket betalsätt du valt vid beställningen. Vid konto-/fakturaköp regleras beloppet på ditt kundkonto. Vid kortköp återförs beloppet till ditt kort. Vid betalning via PayPal återförs beloppet till ditt PayPal-konto. Vid kontant betalning sker återbetalning till de kontouppgifter du har registrerade på ditt kundkonto hos Klingel. Har du inga kontouppgifter registrerade hos oss sker återbetalningen via ett utbetalningskort som skickas till dig med posten. Kontakta vår kundservice om du vill lägga till dina kontouppgifter på ditt kundkonto.

Varför är det olika pris på olika storlekar?

Priserna baseras på prissättningen från våra tillverkare och vi kan dessvärre inte påverka det lokalt. Prismodellen är baserad på materialåtgången. Vi har flera varumärken som inte använder den prissättningen utan istället har alla storlekar samma pris. Det gäller till exempel Miamoda, Sara Lindholm, Janet & Joyce, Angel of style och Babista.

Varför ber ni mig recensera en produkt som jag inte har fått?

När du har gjort en beställning kommer en förfrågan att skickas till dig några dagar efter den beräknade leveranstiden. Om leveranstiden skulle förändras efter det kan du få förfrågan om att recensera produkten innan du har fått den.

Vi sätter stort värde på dina åsikter och ber dig därför invänta din leverans och därefter recensera den.

Vilken storlek skall jag beställa?

Våra storlekar är normala till möjligen något rymliga. Vi rekommenderar att du beställer din vanliga storlek. Skillnaden i bredd på två storlekar är totalt ca 4 cm, ca 1 cm på varje sida både på framstycket och bakstycket. I längd skiljer det ca 1 cm per storlek. Det gäller både för byxor och överdelar. Du kan även ta hjälp av våra Storleksguider.

Varför hittar jag inte artikeln jag vill beställa när jag söker på artikelnumret?

Det finns två alternativ till varför artikeln du önskar inte finns tillgänglig i webbshoppen:

  • Artikeln du önskar är slutsåld
  • Gäller förfrågan en artikel ur en nyutkommen katalog kan orsaken vara att artikeln inte hunnit komma in i webbshoppen ännu

Kontakta oss gärna om vilket artikelnummer det gäller så kontrollerar vi det för dig.

Kan jag få min beställning levererad till min sommaradress?

Ja, du kan själv välja att byta leveransadress i steget Beställningsöversikt när du lägger din beställning. Klicka på Ändra leveransadress och fyll i den adress du önskar få paketet till.

Varför har ni tagit en kreditupplysning på mig?

Om du väljer att betala med faktura eller konto använder vi ditt personnummer för att göra en kreditprövning. Kreditupplysningen vi gör registreras inte i några offentliga register och är alltså inte synlig för andra personer eller företag.

Bankinformation

Nordea/Plusgirot PlusGirokonto: 49881030 (ange OCR-nummer som betalningsreferens) PlusGirokonto: 177381-1 (ange ditt kundnummer som referens/meddelande) IBAN: SE95 9500 0099 6042 4988 1030 BIC: NDEASESS


waiting...

KONTAKT
010 884 85 26 Helgfria vardagar kl. 8-18.
SÄKER BETALNING
  • Faktura
  • Konto
  • Postförskott
  • PayPal
  • Visa
  • Mastercard
FÖLJ OSS PÅ
VÅRA SAMARBETSPARTNERS
  • Payback
HANDLA TRYGGT
  • Trygg
OK OK